viernes, 31 de agosto de 2012

Here at the right time-Josh Ritter

Vaig embalat avui.... ho sento.

Un dels espirituals  negres més  famosos és el “ Swing Low sweet chariot” .  Han fet moltíssimes  versions  però jo la  vaig conèixer a través de l´Eric Clapton.
He llegit que es tracta d´una imatge bíblica que visualitza la pujada al cel del profeta Elies muntat en un carro de cavalls. De fet, una de les traduccions que els diccionaris fan de “chariot” és el de quàdriga.
I a què ve tota aquest muermo d´introducció?... Donç mireu, que  avui  estic una mica  tou i  m´he posat a traduir una cançó del Josh Ritter que es diu “Here at the right time”. Creieu-me, és preciosa.


Aquí en el moment adequat.
( Here at the right time-Josh Ritter)

Sota aquests cels  blaus hi ha un lloc on estirar-nos jo i l´Evelyn i amagar-nos aquesta nit. Intentaré fer-ho el millor que pugui per aconseguir-ho. Però mai estic segur del que no sé. Oh, carros, si esteu allà fora, si us plau, moveu-vos suaument.

Digue´m que vaig arribar aquí en el moment adequat. Si ho vaig fer, seria probablement la primera vegada.  Sense segones intencions, sense senyals secretes, digue´m que que vaig arribar aquí en el moment adequat.

Tens els ulls molt vermells, o perque estàs massa baixa o massa alta. Quan et vaig trobar estaves malalta però tu no sabies per què.  Jo vaig ser una cura bastant pobra però el meu  amor per tu va ser sempre sincer. La galleda estava trencada però l´aigua era pura.

Digue´m que vaig arribar aquí en el moment adequat. Si ho vaig fer, seria probablement la primera vegada.  Sense segones intencions, sense senyals secretes, digue´m que que vaig arribar aquí en el moment adequat.



I per postres....

Two Gallants-Despite what you´ve been told

Feia molt de  temps que  volia traduir aquesta  cançó dels Two Gallants, però per mi, que el meu anglès va acabar al COU, era molt complicada.
És una canço rock molt potent,  només amb una guitarra i el colpeig brutal de la bateria. És una barbaritat de  peça.
Parla de  gent emocionalment orfe i desubicada, no necessàriament exclosa socialment. Moltes persones benestants i econòmicament estables estan a la mateixa  situació però a un altre nivell. És la solitut més habitual, no estar a la lliga que et pertoca, però que la jugues... I també ( encara que la  cançó no en parli) la solitut dels que estan perque és còmode estar però alhora són conscients de la seva realitat( això si que deu ser una tortura).
No pretenc ser dogmàtic,  Déu me´n guardi....( les coses  ja són de per si prou complicades per tothom) però si que es  veritat que penso que si ens arrisquessim una mica més i fessim o diguessim allò que realment sentim , potser( només potser) tindriem alguna agradable sorpresa.
Vosaltres, els que indulgentment em llegiu i als que tinc el plaer enorme de llegir, sou la meva sorpresa.


Despite what you-ve been told
( Two Gallants)

Suposo que per la taca de sang en els teus llavis
i el divagar de les teves petjades
Jo hauria de demostrar que la meva buidor és veritat
I quedar-me aquí.

Bé, sóc només un noi amb mala reputació
Però la pell que porto és el meu únic  vestit
I tu simplement ets una substituta
De la que jo realment m´estimo.

Tu saps que podries ser qualsevol.
Déu meu, perdona la meva vulgaritat.
Mai m´haurien d´haver deixat lliure.

Perfilo els meus ulls, em pinto la cara
I suplico que d´alguna manera
Em pugui tornar a posar en el meu lloc
Així és com ho arreglem amb nois com jo.

Suposo que en aquest món perdut i malalt
I amb els  teus  serveis que ara són de  franc
Jo hauria de baixar de la meva difícil creu
I anar-me´n al llit amb tu

Però tu saps que se´ns ha fet tard
I que només  he vingut aquí per escapar.
Tu ets només el meu pròxim error
I jo en seré el  teu.

Tu saps que podries  haver estat qualsevol.
Déu Meu, perdona els teus fills sense néixer
Tinc l´esperança que no acabin com jo.

Arrastraré la meva ment pels carrers de la  vergonya
M´enganyaré a mi mateix, perdonaré el joc
Així és com ho arreglem amb nois com jo.

Però malgrat tot el que t´hagin dit
Jo una vegada vaig tenir una ànima
Abandonada en algun  lloc
Darrera d´un antic amic meu.

I odio parlar  d´aquesta manera tan lliure
Però tu no siginifiques res per mi
Així que si les llums del carrer brillen intensament
Jo aquesta nit m´aniré cap a casa.

Sospito per la poca llum dels teus ulls
I que per tu totes les coses són una sorpresa
Que hauria de caure a la trampa d´acer de les teves cames
I tirar-m´hi de cap
Però per tu només sóc un noi confós,
Insegur i que es nega a acceptar-se a si mateix.
Vinga, posa´t la toga i jutge´m
Et deixaré que  guanyis.

Tu saps que podries haver estat qualsevol
Déu Meu, perdona´m pel que deuria haver fet
Els meus pensaments ja són prou culpables

I sí. Suposo que jo he fet aquest llit
Però jo m´aniré per un altre  cantó.
Així és com ho arreglem amb nois com jo.

Però malgrat tot el que t´hagin dit
Jo una vegada vaig tenir una ànima
Abandonada en algun  lloc
Darrera d´un antic amic meu.

I odio dir-te la  veritat,
Però jo no significo res per tu
Així que si les llums del carrer brillen intensament
Jo aquesta nit m´aniré cap a casa.

miércoles, 29 de agosto de 2012

L´esquena difusa( Per en Pere)

Ho sento molt però tinc unes ganes enormes d´escriure. Deu ser que s´apropa l´inici de la 19ena temporada a la Notaria i me´n fartaré de Reials Decrets, hipoteques, herències i testaments…I tindré molt poc temps per mi. Uf… quin agobio!


Un petit conte


L´esquena difusa.( Per en Pere)

Deu euros per vint minuts. Tot va massa depressa i no puc evitar l´estratègia. En un menú de tres  plats començaré per un entrant contradictori i civilitzat, un recordatori intrascendent de proeses absurdes. En el segon passarem  a recitar-nos un present complaent i rutinari. Exagerarem les queixes i solventarem el món amb l´ingenuitat dels radicals.
Deixem  els postres  per propostes i promeses.
Amaga la cartera que pago jo. És així com acaben ara tots els contes.
Però tot allò que no t´he dit és encara més curt: T´estimo amic meu.
Vas marxant, i tot el que em queda de  tu és la teva esquena difusa , entre  la gent i altres contes.

martes, 28 de agosto de 2012

CALGARY

Calgary

Feia fred a  Calgary. Dos mesos  abans no l´hauria sabut ubicar en el mapa  però allà estava, sentint-se absolutament ridícul  amb un parell de guants  a mig dit, suposadament de llana, que dibuixaven en linees finíssimes els colors de l´arc de Sant Martí.
L´única utilitat que  va saber trobar-li era evitar que li rellisqués la tassa del simulacre de  cafè que es prenia cada matí en llevar-se. Provava de completar el cercle abraçant-la  però el contacte dels seus dits  rogencs i rígids amb la porcellana, buscant l´alleujament de l´escalfor, li causava un dolor estrany, aquell que no t´esperes i sobre el que no tens cap dret llegítim per recriminar-lo.
El gris metàl.lic i presumiblement trist que hi havia més enllà de la finestra el convidava a auto-compadir-se, a fer-se acompanyar  de l´injusta mala  sort, la puta més barata.
Però va  pensar en el  fred en abraçar-la, el fred de la distància que tossudament sempre portava a sobre. Només pretenia estar tranquil, sentir-se sa i estalvi.
Era hora d´anar a treballar. Un cop sec va rebre la tassa damunt la taula. Va obrir la porta admetent per primera vegada que potser havia comès un error en venir a viure aquí, a Calgary.

lunes, 27 de agosto de 2012

Una del Dylan

Aquesta  cançó és de  1965. En el seu  original Dylan comença en  acústic. Para, es fot un panxot de  riure  i comença de  nou amb l´elèctrica.
La versió del Taj Mahal  que us poso és d´un  disc d´aquest  any, un gran homenatge al jueu de Minessota  commemorant els  50 anys de la seva  carrera i d´Amnistia Internacional.
Jo vaig aprendre el sarcasme, l´ironia i la visió crítica de la societat, en part, gràcies a aquesta  cançó.... They were very paranoid.....


I was riding on the Mayflower , When I thought I spied some land
I yelled for Captain Arab, I have yuh understand
Who came running to the deck , Said, “Boys, forget the whale
Look on over yonder , Cut the engines , Change the sail
Haul on the bowline”, We sang that melody , Like all tough sailors do
When they are far away at sea
“I think I’ll call it America”, I said as we hit land, I took a deep breath
I fell down, I could not stand , Captain Arab he started Writing up some deeds
He said, “Let’s set up a fort  And start buying the place with beads”
Just then this cop comes down the street, Crazy as a loon, He throw us all in jail
For carryin’ harpoons
Ah me I busted out, Don’t even ask me how, I went to get some help
I walked by a Guernsey cow , Who directed me down To the Bowery slums
Where people carried signs around, Saying, “Ban the bums”
I jumped right into line Sayin’, “I hope that I’m not late”
When I realized I hadn’t eaten, For five days straight
I went into a restaurant Lookin’ for the cook
I told them I was the editor Of a famous etiquette book
The waitress he was handsome He wore a powder blue cape
I ordered some suzette, I said “Could you please make that crepe”
Just then the whole kitchen exploded From boilin’ fat
Food was flying everywhere And I left without my hat
Now, I didn’t mean to be nosy But I went into a bank
To get some bail for Arab And all the boys back in the tank
They asked me for some collateral And I pulled down my pants
They threw me in the alley When up comes this girl from France
Who invited me to her house I went, but she had a friend
Who knocked me out and robbed my boots
And I was on the street again
Well, I rapped upon a house With the U.S. flag upon display
I said, “Could you help me out I got some friends down the way”
The man says, “Get out of here I’ll tear you limb from limb”
I said, “You know they refused  Jesus, too” he said, “You’re not Him
Get out of here before I break your bones I ain’t your pop”
I decided to have him arrested And I went looking for a cop
I ran right outside And I hopped inside a cab
I went out the other door This Englishman said, “Fab”
As he saw me leap a hot dog stand And a chariot that stood
Parked across from a building Advertising brotherhood
I ran right through the front door Like a hobo sailor does
But it was just a funeral parlor And the man asked me who I was
I repeated that my friends Were all in jail, with a sigh
He gave me his card He said, “Call me if they die”
I shook his hand and said goodbye Ran out to the street
When a bowling ball came down the road
And knocked me off my feet A pay phone was ringing
It just about blew my mind When I picked it up and said hello
This foot came through the line
Well, by this time I was fed up At tryin’ to make a stab
At bringin’ back any help For my friends and Captain Arab
I decided to flip a coin Like either heads or tails
Would let me know if I should go Back to ship or back to jail
So I hocked my sailor suit And I got a coin to flip
It came up tails It rhymed with sails
So I made it back to the ship Well, I got back and took
The parkin’ ticket off the mast I was ripping it to shreds
When this coastguard boat went past They asked me my name
And I said, “Captain Kidd”  They believed me but
They wanted to know  What exactly that I did
I said for the Pope of Eruke I was employed
They let me go right away They were very paranoid
Well, the last I heard of Arab He was stuck on a whale
That was married to the deputy Sheriff of the jail
But the funniest thing was When I was leavin’ the bay
I saw three ships a-sailin’ They were all heading my way
I asked the captain what his name was And how come he didn’t drive a truck
He said his name was Columbus I just said, “Good luck”

sábado, 25 de agosto de 2012

Temps de reposicions II- ALEXANDRA LEAVING-LEONARD COHEN

Tot té un perquè.
Aquest matí llegia un bonic poema de l´Helena que parlava del retorn als clàssics.
Jo hi torno constantment  però en curt.
Ho faig a les cançons, que és el lloc on m´hi sento més a  gust.
De fet, després de llegir-lo m´he recordat del Leonard Cohen.
He recordat que  aquest agost  ha començat la tercera tanda de concerts després de saber que estava arruinat.
No crec que m´erri molt si penso que l´única cosa que està fent amb aquesta  activitat frenètica als seus 78 anys és  intentar deixar una petita herència als seus fills Adam i Lorca.
Donç bé, donant una volta pel Youtube he vist que  ja estaven penjats fragments d´aquests concerts . I  he tingut una gran i gratificant  sorpresa:  ha inclòs en el  repertori l´Alexandra Leaving, una de les  cançons més belles que he escoltat a la meva  vida.
La vaig traduir, però sense música, el dia 6 d´cotubre de 2010,  als quinze dies d´obrir el bloc.
Aquí teniu el post,  que torno a  signar lletra per lletra, això si, ara amb música. Primer el seu original i després la versió gairebé a capella que  fa la Sharon Robinson.
Us confesso que cada cop que l´escolto em salten tres gotes de pluja fresca dels ulls.
De veritat, si voleu salteu-vos el rotllo que vaig escriure però , si us plau, no us perdeu la  cançó.

Post del 6 d´octubre de 2010
Moltes  vegades, quan estem  amb algú, sigui un  amor, un  amic, un  familiar , ens  aborda un sentiment de propietat i sobretot, d´exclusivitat. És el meu amor, el meu  amic, el meu pare…

Pocs  cops concebim que el mateix  que  sentim per ells ho puguin sentir ells per d´altres. Tots tenim  tendència  a marcar territori( com bèsties primitives que en el fons som) . Aprendre a compartir persones i sentiments és una assignatura que suspenem amb massa freqüència.

El Leonard ens dona aquí una  sortida de geni. Primer de  tot es tractaria de  gaudir  amb tota la intensitat possible els moments que  et toquen, encara que  siguis breus i escadussers, però són , en tot cas, els  teus moments.
En segon lloc, assumir amb dignitat la possibilitat i la probabilitat altíssima de que marxarà.
I per últim , vestir el  que et quedi d´admiració i d´agraïment( l´Al.leluia en ment), mai vestir-lo de tristor, odi, desesperació…

L´escena és molt senzilla; un home  està amb una  dona, la dona  no el pertany i sap que marxarà.. El que sent i diu és pura màgia .


L´Alexandra se´n va.-

De  sobte la nit es  fa més  freda,
el Déu de l´amor s´està preparant per marxar
L´Alexandra es recolza sobre la seva espatlla
mentre tots dos rellisquen entre els sentinelles del cor.

Sostinguts per la senzillesa del plaer,
guanyen a  la llum, s´entrellacen sense cap forma,
i més  radiants del que et puguis imaginar
 tots dos cauen entre les  veus i el  vi.

No creguis que els sentits et juguen una mala passada,
No és un somni  capritxós que quan arribi el matí es consumirà.
Digues adéu a l´Alexandra que  se´n va.
Digues Adéu a l´Alexandra que perds.

Encara que  dormi sobre el tu setí,
encara que et desperti amb un petó
No diguis que va  ser un moment que només vas imaginar,
No et rebaixis  a aquest  tipus d´excuses.

Com si semblés que estaves preparat per això des de fa temps,
ves  decidit cap a la  finestra. Beu-te-la tota.
La música és exquisita. L´Alexandra està rient.
Les teves  fermes conviccions són de nou tangibles.

Tu, que  vas tenir l´honor de la  seva  nit,
i  que per tenir aquest honor et van tornar el teu.
Digues adéu a l´Alexandra que  se´n va.
l´Alexandra que  se´n va amb el seu senyor.

Fes com si fossis  algú ben preparat perque això passés,
Com si fossis l´amo i senyor de tots els teus fracassos.
No escullis l´explicació dels  covards,
aquella que s´amaga darrera de la causa i  de l´efecte.

A tu que  et  va desconcertar tot el seu significat,
A tu que  et van trencar els esquemes i et van desclavar de la creu,
Digues adéu a l´Alexandra que  se´n va.
Digues Adéu a l´Alexandra que perds.




Així estava el vell el 21 d´agost de 2012....uf.

miércoles, 22 de agosto de 2012

Un post completito completito


Avui estava a la platja i pensava: joder! Mira que ets  feliç amb una  tovallola espaterrada, bona música i el  blau. No necessito absolutament  res més.

Recordava a un amic  meu que em deia que li agradava la meva capacitat de síntesi.
Però, després d´aclaparat per aquest elogi desmesurat, penso que anava errat.
La síntesi és la  gran Bíblia dels  ganduls i heus aquí el “Grand Master”.

Però per  fer bona la vagància només l´hem de condimentar amb criteri.

I aquí estem. Sempre buscant-lo.

Donç bé, anem  “to the gra”. Aquest  matí he tingut un problema.

Com que ademés de  gandul sóc un coi de despistat, resulta que  fa un parell de dies que he perdut les meves ulleres de sol.

No, no us creieu que és una  qüestió d´estètica, si no una qüestió de tècnica.

El nen de la  casa té el costum de perdre´s fixant la mirada  en un punt concret del paissatge. I on puc estar millor que en mans  d´una dona?

N d T:  Poseu l´adjectiu “bona” al  davant o al darrera. M´és completament igual.

I clar, sense  ulleres  tinc totes les de perdre… Si admeto que la miro ella  pot instar al  dogo guardià per cosir-me la  cara a hòsties . Si li dic la  veritat: - Disculpa si t´ha  semblat que m´interessaves en aquest  sentit … aleshores… uf…..  ni el  dogo podria  frenar-la .

Per evitar  conflictes, i seguint el manual de  supervivència del  gandul,  he posat  el cul “to the sun” i m´he posat a  escriure . I ha  sortit aquest petit relat

Breu relat en tinta  amb petites  gotes de mar  salada

Estàs molt bella  amb aquest vestit de  fil blanc que portes. Just per sobre del  genoll, no és la brisa, és la música  qui li fa les ones.
La teva  esquena serpenteja el ritme elegant, inconscientment inadvertida.
Dubto si apropar-me i obrir el llibre per la  teva cintura i començar-te a llegir sencera. Saps que la meva patosa  interpretació de la sensualitat no ens  farà anar a l´hora. Però no t´importa.
La teva pell olora a  estiu, pigallada per milers i milers d´estels petits que s´han quedat adormits en els teus braços.
Poso la  barbeta a la teva espatlla i surto de nit al balcó de tots  els somnis. Tranquil. Herba de Prada en el  teu coll.
Però manca quelcom per fer-ho perfecte. A cau d´orella t´adverteixo que si continues movent-te així no responc del que pugui passar.
Somrius i ja  ho tinc tot. Només  faltava la lluna

Fi.

I per acabar el post, i com que estic content i calent ( pel sol obviously) us poso una cançoneta d´un nou descobriment , la Bess  Rogers,  amb un títol molt marítim I que  dona molt bon rotllo…

Ohh Yeahh.

Pd.- Aquesta tarda he anat a comprar unes ulleres noves. By the flies.

 Gravity feels weaker than it ever used to. 
light as a feather, blown by the wind without you,
I float above all that I love and I can't get home,
Till you pull me back, you show me that I am not alone.

[chorus]
I need an anchor to hold me down,
Baby you keep my feet on the ground,
Don't let me float, don't let me float away.

When it turns to night, stars just fade into the darkness.
I'm lost in the tides, sailing without a compass.
Nothing to show which way to go, it all seems wrong.
Till you bring me back, you show me that I'm already home.

[repeat chorus}
I need a moon that'll calm the sea,
Baby you do the right thing for me,
Don't let me float, don't let me float away.

Honey you're the reason ,
That I get up when my knees are bleeding,
That I wake up when I'm lost and dreaming,
Yeah you bring me back.

Honey you're the reason ,
That I get up when my knees are bleeding,
That I wake up when I'm lost and dreaming,
Yeah you bring me back.

[repeat chorus]

[repeat chorus]
I need a moon that'll calm the sea,
Baby you do the right thing for me,
Don't let me float, don't let me float away


lunes, 20 de agosto de 2012

s/t

A la delicadesa li sobren flors.
Perque res pot quedar aquí, en acaronar-te, pintar-te o escriure´t.
Delicadesa és  l´esforç de deixar-te plena, i sola , i feliç,
I que sense cqp més  motiu que el teu desig puguis escollir-me.

viernes, 17 de agosto de 2012

Li fa por volar

Al Sr Jinks  se li va quedar cara de plastilina seca. El ritual del cinturó i aquella mena d'actuació mímica li semblaven irònicament macabres.
Tenia les mans aferrades al seient com un poll desnutrit i la mirada més perduda que un bisbe en una casa de putes.
Bé, potser aquesta metàfora no és del tot adequada. Els bisbes es perden a qualsevol lloc on hi hagi vida, i les putes no necessiten que ningú les perdoni. Prou feina tenen a viure
Això es comença a moure! La plastilina s' anava desfent fins convertir-se en una ganyota incomprensible.
El Sr Jinks tremolava per dintre. Amb el temps havia après a amagar el terratrèmol cagueta ben endins, que ningú el notés.
Un cop estabilitzat en aquests cels de Déu va donar les gràcies al sentit comú del pilot que va preferir el cafè amb llet al whisky i al del controlador que es va oblidar per un moment de venjar amb nosaltres la bronca que va tenir anit amb la dona.
El Sr Jinks, en cap moment va pensar amb els bisbes.

jueves, 16 de agosto de 2012

Reposicions-Cowboy Junkies

Aquesta cançó la vaig traduir el 25 d´octubre de 2010, en ple desastre...Aleshores no sabia posar música.,.. Tanqueu els ulls i sentiu com us acarona la Margo. Tendresa en estat pur...Flipareu.

TIME TOM WAITS.-FELDSPAR

 Al tanto que va de canto!.

El "Time" de Tom Waits és un clàssic etern. Una autèntica meravella de peça...  ja  va  siguent hora que estimis... uf.
Bé, hi ha un  grup britànic que es diuen Feldspar ( QUE ENCARA NO HAN TRET  CAP DISC) que ho fan  molt i molt bé.,.  Estigueu atents a aquesta promesa. De  ben segur que en sentireu a parlar.

També us poso l´original del Tom Waits traduïda....

Si voleu saber més d´aquests anglesos visiteu una de les millors pàgines de  música que conec. Impresionant.. es  diu  directcurrentmusic.com



Sophie Zelmani-You can always long for may

Uhmmmm.... com m´agrada aquesta cucada.-.. És de  fa uns tres anys però és maquissima de  veritat.
Fixeu-vos amb la lletra... i amb el punteig de guitarra
Com diu la Sophie... Et  portaré aquí els teus amants, els robaré d´on sigui, tots els amants que tu puguis necessitar, un perque et faci dormir, un altre que et faci viure, i un altre que et faci respirar....


Don't go after him! Don't go after him! Don't go after him! Don't go!
On our walk today, You were about to lift and stir against. Where he's been blowing to,
Don't get fooled by him, It isn't him, it's just may! You feel on your skin, It's making love to you,
As it didn't know. How love can make One's sorrow grow? Take me home again! I will lock you in
Until you've rested on the couch...
I loved it yesterday, You took me out of play, But for every laugh I hear a cry and a prayer.
So when day is done, Please don't go!
He doesn't want you to . He doesn't want you To go his way...
You can't ask for him, He won't let you in, You can always long for may...
I'll bring your lovers here, Steal them from everywhere, All lovers you might need. One to make you sleep,
One to make you live, And one to make you breathe... Please don't go!
Don't be thinking of You will find him on the way. He is gone, he'll never come,
But you Can always... long for may! Don't go after him,


YOU AS YOU WERE-SHEARWATER

Abans de marxar tres dies a Praga us deixo algunes  cançons...
Aquest  any musical és excepcionalment bo i  estic començant a  fer un recull, que tindré acabat a finals de setembre i que regalaré primer als que no em gosen dir que no..pobrets màrtirs jejeje.
Si algú que no s´ha esgotat i ha  llegit fins aquí  i el vol que m´ ho faci saber que li faré arribar...
Ei, amb  lletres  incloses en el format mp3 !!!...
Però sense part gràfica, que sempre he sigut un autèntic patós .
La  primera és dels Shearwater. M´agrada molt com  escriuen les  cançons. En especial, d´aquesta m´encanta  la seva dicció "in crescendo". Una de les indiscutibles del meu ipod vora el mar




When you fell on the rocks, By the bend in the river, With the blood from your nose, Running hot on your fingers,  And through the rest of your life...

The electric charge of a change in the weather, You were touching my arm, You were holding a feather
And then I opened my eyes... And the world goes racing, suddenly changed, As the shock of the exit leaves you trembling

Like a bursting shell in the small of your back, Or a jaw bites hard on the cast of your little life, And an animal life, will surging away

And you were back on the road, Through the worst of the winter , Through the valley of light, Passing through like an arrow, With your vision collapsed , And a stone from the river , Like a holy medallion
Clutching tight in your fingers,  But on the slope of the edge Will you recover your life?

You could stand of the back of a shuddering beam,  With the pistol firing shots into the air
You could run in the blood of the sun's hard rays, You could drive the mountains down into the bay
Or go back to the east where it's all so civilized, Where I was born to life

But I am leaving the life, I am leaving the life



lunes, 13 de agosto de 2012

Primer dia de vacances-Nosotrash

Primer dia de vacances en el dietari d´un gandul.

Sis del matí: Passeig pel món bloggaire, el de dones és clar: perque en saben més,  perque són més bones.
... però  amb el temps  he après a admirar. Gràcies Leonard-

Set in the early early morning:   El meu moment "magnum" com diu la bona de la Lourdes. Calça curta i el mar.

Un quart de deu: esmorzar amb un amic, el cafè fet delícia. Ens queden dos dilluns més ....

Dos quarts d´onze Tasques domèstiques i administratives

Migdia/tarda : Abans de la migdiada torno a veure a la Jenny i en Garp. Havia oblidat el seu estrany i sincer magnetisme.

Capvespre amb els meus. Tots ens mereixem  fer-nos companyia

I entremig música, sempre la música.....

Penso: Bagué  ho toques tot i res del tot bé, però se me´n fot, m´encanta aquesta  cançó.




domingo, 12 de agosto de 2012

Temps de Reposicions-Leonard Cohen-Because Of

S´ha mort en Curro. Si no hi ha cap lloc més divertit per ser-hi : que al cel sia!.

No recordo cap escena de la sèrie, només la imatge virtual de les patilles i el trabuco.

L´estadi primigeni de l´evolució: l´home-macarra.

La seva seducció encara  dura però ni tinc temps, ni em dona la  gana  preguntar-me perquè.

El nen, quan  sigui gran( quan gran vulgui dir  gran ) vol evolucionar cap al Leonard.

Que parli poc però precís, sense pretensions trascendentals, amb temps pels que vulguin el seu  temps, i en la  resta, tranquil i relaxat , a la seva com sempre.

És estiu. Es temps de reposicions.

Tenia apenes uns dies quan vaig traduir aquesta  cançó, al setembre de 2010, el meu quadern de bitàcora.


Pd.- el tres d´octubre a Barcelona!!!!! Exceptionally kind!!!!!

De sobte

Deixem-nos de competir. Deixem-nos de dir que no ho fem.
  Hi ha un pas més enllà de la intel.ligència que ens creiem.
Fes-me una creu amb el teus dits en els meus llavis.
Proclamo la meva rendició, la meva única victòria.

sábado, 11 de agosto de 2012

TO BE IN LOVE- THE JAYHAWKS


Un clàssic  entre clàssics nens.  
I tot per culpa d´aquesta calor , de la menta i del paleta....

Enamorar-se
( To be in love- The Jayhawks)

Estic enamorat de la noia de la que estic parlant
Estic enamorat d´una noia sense la que no puc viure
Estic enamorat però segur que he escollit una mala època
Per enamorar-se, per enamorar-se
Bé, deixaré que ella  sigui la reina d´algú altre
Però no vull sentir-ne a parlar
N´hi hauran molts altres que entendran el que vull dir
El perquè he de  viure sense  ella.
Perque estic enamorat de la noia de la que estic parlant
Estic enamorat d´una noia sense la que no puc viure
Estic enamorat però sembla com si ho hagués estat tota la vida
Estic enamorat però segur que dec haver escollit
Una mala època per enamorar-se, per enamorar-se
M´arriben  totes  les teves  històries
Dels meus  amics i de la  gent a la que no vull veure
Bé, segur que  totes les  històries no seran veritat
Fins que no les escolti de tu

viernes, 10 de agosto de 2012

SILVIA PEREZ CRUZ-VESTIDA DE NIT


Demà a punt d´alba ja estaré a la platja.
M´agraden els matins de  vacances, la seva intimitat, el seu diàleg sense veus.
Correré al seu costat . Ningú dirà res…
Com un ritual,  aquesta serà la primera cançó que posaré.
Les meves cames entrenen el meu cos.
La teva música i el mar  entrenen  les meves emocions
Gràcies.

Vestida de nit(Petita Suite)

Què fàcil és desvestir-se,
posar versos en paraules
i paraules en paper.
Però en veure´t les desfaig.
Sempre  ens queda  què desfer.

I em sento un privilegiat incòmode.
No volia saber que bellesa
és quedar-se sense res
per qui ho vulgui prendre.

Tota la resta són  vestits,
fins i tot la nit.
La nit en la que t´he vist
immensament nua.


Una qüestió de magnetisme

 Avui pel tren venia tenint amb mi mateix  una discusió científica. Estava  pensant sobre les  diferències entre el col.lesterol  bo i el dolent . I he pogut concloure que no en tenia ni puta idea. Primera  cara de póker.

 Però clar, això m´ha servit de base  per fotre el camp “as usual” .

Primera parada:  Els adjectius, aquells petits cabronets que et defineixen quan no vols que et defineixin . Joder que em deixin tranquil. Si no se  ni jo com sóc només  falta que vinguis tu .

 Si em dius objectivament  com sóc  em sobres perque  realment no importa si sóc alt, baix, lleig o guapo( bé això últim és veritat que carai!).

Però per altra  banda si em cal.lifiques favorablement  allà  em quedo qual Narcís Gironí  amb cara d´efebo  gilipolles. Amb la  veneració no s´avança.

Si em critiques, em jutges  o m´esfonses directament en la puta miseria  aconsegueixes dues  coses bàsicament inútils: que no t´escolti o que t´agafi mania pshyco-killer. Que els artites estem molt, molt sonats. Bé… sempre depenent de la  teva alçada….

Però noi,  hi ha una cosa que si que em posa dels adjectius: la xul.leria , la ironia  i el cinisme  que  tenen  alguns:  Col.lesterol bo .  Toma ya!!!!

Així, amb un parell…. Perque els dimonis han de ser  dolents?, Donç no. Els dimonis són uns atrevits , uns anàrquics i uns anti-sistema molt autèntics.

Ara ve un tio i es senta davant meu. Adéu espatarre! No hi havien més seients buits?

Aixeco el cap i arrrrggggg!!!. Una samarreta imperi del Jack and Jones amb , una cadena d´or igual de gruixuda que un candau de bici . Esborra  Bagué, esborra! Segona cara de póker.

Ja he perdut  el fil… Adéu adjectius, adéu dimonis… snif snif.

Sona el Love Sick de  Dylan. La primera  vegada que la vaig escoltar vaig pensar… ui… quina  cançó més rara!

Però amb temps i sobretot amb molta curiositat acabes  trobant  el perquè hi han coses  que  t´atrapen. I a  això se li diu( física wikipedia), magnetisme….

I com el col.lesterol , hi ha un magnetisme bo i un altre de  dolent

El xungo és el que et vol atrapar  a tu, el que et necesita per ser ell. Aquell que t´hipnotitza amb més mala llet que una cobra en el primer dia de  regla. Només persegueix de tu dues  coses: que l´aplaudeixis total i incondicionalment i que el segueixis a tot arreu com una  grouppie atontada captada per una secta . Ets una paret que només  rep hòsties.

El bo és aquell  en el que tu , caçador, li importes una merda, però no  per creure´s superior ni res d´això. Al contrari, acostuma a mantenir-se apartat i només apareix  quan tu vols o  quan tu el necessites . Et pot ajudar o només   fer-te companyia sense haver  d´agrair-li.  Ell no ho fa per tu. Tu no ho fas per ell. Simplement, algun cop, us atrapeu mútuament, i després us deixeu anar, i cadascú continua a la seva bola, sense necessitat de l´altre.

Per això m´agrada la gent que llegeix, la gent que escriu, la gent que  canta cançons.

I no cal  ni esperar ni dir res més perque : “sometimes the  silence can be like thunder”

S´apropa el Clot Aragó. No aixecaré el cap, ara prefereixo estar amb tu Bob.


miércoles, 8 de agosto de 2012

Dues delicatessen per anar fent boca

Hi ha una preciosa cançó del Dylan que  comença " the boss ain´t  here so you go north  for a  while".
Jo no me´n vaig al Nord, me´n vaig al bloc que m´agrada més.
Fins divendres quatre cosetes per fer i la resta a  escriure... que  wai.
Comencem amb dues meravelles, una d´aquest any de  M Ward  i una altre del Bonnie Prince Billy.
No les tradueixo perque ja estic de vacances jejeje.
Però si puc aconseguir que    les escolteu i les assaboriu ja  veureu com aquest moment haurà valgut molt la pena, i ja se sap, la vida són moments , i si son bons millor



CRAWL AFTER YOU
( M Ward. )

I cannot be depended on to lie here
And casually watch as you go waltzin' by
I've been shook so bad that I cannot stand
To utilize my fear.
So I gotta crawl after you
Tell you who I am
I was raised by a tribe of Vegas cowboys
Who claim I was born of a unión
of dust and wind
and when I came of age
Well I sailed away
a pinecone on the Rio Grande.
Now I gotta crawl after you
Tell you who I am
And today is the day I caught up with you
I see you walkin' by the Cafe Moon
Well should i stay here on this bus stop bench
so strange to see you after all these years
So I cannot depended on to lie here
and casually watch as you go waltzin' by
I been shook so bad that i cannot stand
to utilize my fear
So I gotta crawl after you
Tell you who I am



AFTER I MADE LOVE TO YOU.

eloquent, i soon retire
to nothing else i may aspire
after ive made love to you
in the dark i see you glisten
to your breath i lay and listen
after i,ve made love to you
in your arms im softly resting
memories of you undressing
and your lips my final blessing
i never knew the embrace that i,d been lacking
has been found with kisses smacking
and two bodies there attacking
i and you baby why dont we feel guilty?
Why is it seem were doing right?
when were doing something filthy
in a rented room tonight
i think it,s cause we love the now
we love forever love and how
and my life,s your love anyway
and your life,s my love everyday
you are mine o now forever
think of you always wherever
after i,ve made love to you
after i,ve made love to you